Vanliga Frågor

Allt du behöver veta om Väderötrafikens reguljära trafik

Bokningsvillkor

Biljettbokningen är bindande. Ombokning kan göras om du köpt en omboknigsbar biljett. Kontakta support@gotohub.no vid frågor kring biljettbokning/ombokning. Förbokade biljetter garanterar plats ombord om man infinner sig i kön för förbokning 15 minuter innan avgång. Köpta biljetter återköpes endast om turen ställs in p.g.a. dåligt väder, tekniska problem eller sjukdom.

Vad är reguljär trafik?

Reguljär trafik innebär att Väderötrafiken erbjuder en schemalagd transportlösning med fasta avgångstider, rutter och biljettpriser – utformad för att ge resenärer en pålitlig och bekväm resa.

Vilka rutter erbjuds?

Vi trafikerar Hallands Väderö från Torekov och Båstad (under högsäsong).

Hur ofta avgår transporterna?

Avgångarna sker regelbundet under dagen med ett fast intervall. Under rusningstid kan frekvensen vara högre, medan den minskar under lugnare perioder.

Vad kostar en biljett?

Biljettpriserna är fasta och varierar beroende på rutt samt om resan är en enkelresa eller tur/retur. För aktuella priser rekommenderar vi att du tittar på vår bokningskalender när du klickar på "Boka" knappen på vår bokningssida.

Hur kan jag köpa en biljett?

Biljetter kan förköpas på vår webbplats eller direkt vid biljettkontoret i anslutning till båtarna, om plats finns.

Var hittar jag ansvarsbestämmelser?

Våra ansvarsbestämmelser, som beskriver våra säkerhets- och ansvarspolicys, finns i ett separat dokument. Läs ansvarsbestämmelser

Kontaktinformation

Har du ytterligare frågor? Kontakta oss gärna på info@vaderotrafiken.se